سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی پسته رفسنجان

نکاتی در رابطه با کاشت داشت و برداشت پسته

پسته به یک از پرطرفدارترین و سالم ترین میان وعده ها تبدیل شده است و افراد طرفدار رژیم غذایی سالم را جذب خود کرده است. متاسفانه به دلیل شرایط کاشت و برداشت پسته قیمت این محصول بالاست و خیلی از طرفداران آن نمی توانند این میان وعده ی محبوب را به میزان کافی مصرف کنند. پرورش پسته می تواند روش خوبی برای رفع کردن این مشکل باشد، البته در نظر داشته باشید که تولید پسته نیازمند زمان و حوصله بسیار زیادی است. درخت پسته بالغ در هر منطقه ای می تواند بین 20 تا 50 پوند ( بین 10 تا 20 کیلوگرم). پسته را می توانید یک سال نگهداری کنید پس طی سال احتیاجی به خرید از فروشگاه ندارید. برای خرید اینترنتی پسته رفسنجان کلیک کنید.

پسته در مقایسه با سایر مغزها کالری کمتری دارد با این حال حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین و چربی های اشباع نشده ی بیشتری است. شما می توانید پسته را به عنوان میان وعده و تنها میل کنید یا از آن در تهییه غذا، سس ها و دسر ها استفاده کنید. گزینه های زیادی دارید می توانید آن را به سالاد خود اضافه کنید و یا حتی از آن بستنی بسازید.

خرید اینترنتی پسته

رشد درختان پسته صبر و فضای زیادی لازم دارد اما نتیجه ی آن واقعا ارزش دارد. درختان پسته گیاهانی بیابانی هستند بنابر این نسبت به خشکی مقاوم اند و دامنه ی وسیعی از گرما را تحمل می کنند. و در برابر بیماری ها، آفت ها و حشرات مقاوم تر اند.

همه چیز درباره درخت پسته

پسته گیاه ورا معروف به پسته از آسیای میانه و خاورمیانه سرچشمه می گیرد. پسته به آب و هوای کویر عادت کرده است و در مناطقی مانند دره سن خواکین کالیفرنیا که تابستان های گرم و زمستان های خشک و خنک دارد به راحتی رشد می کند. خرید و فروش پسته در سایت پسته چی آسان و مطمئن.

درختان پسته برگ های ریزی هستند. گل ها و میوه ها به صورت خوشه های بزرگ رشد می کنند. مغز پسته توسط پوسته ای سخت محصور شده است و پوسته ی سخت آن توسط پوسته ی گوشتی قرمز رنگی پوشیده شده است. یک درخت پسته ی بالغ بین 20 تا 30 فوت (6 تا 9 متر) رشد می کند البته می توان برای کنترل کردن قد آن درخت را مرتبا هرس کرد.

پسته طی زمستان به خواب زمستانی می رود و در طی تابستان دوباره شکوفا می شود. در تابستان رشد می کند و در فصل پاییز آماده ی برداشت است. درخت پسته تحمل متناوب دارد به این معنی که یک سال در میان مواد غذایی را ذخیره می کند و میزان میوه دهی را کاهش می دهد در نتیجه به صورت تناوب یک سال درمیان حجم محصول به نسبت سال قبل کمتر خواهد شد.

درختان پسته جنسیت دارند و درخت نر با درخت ماده متفاوت است و پایه های متفاوت دارند. برای اینکه درخت ماده به بار بشیند باید گرده های درخت نر توسط باد بر روی درخت ماده بنشینند. هر درخت پسته ی نر می تواند گرده ی لازم برای بارور کردن 11 درخت پسته ماده ی حاضر در محیط پیرامون خودش را فراهم کند. پسته برای رشد به سرما نیاز دارد و باید حداقل 800 ساعت در دمای زیر 45 درجه فارنهایت قرار بگیرد. درختان پسته در ماه های دی تا اسفند کاشته می شوند. نسبت درختان ماده به درختان نر را حتما رعایت کنید که به میزان کافی باشد بدین منظور از کاشت دانه خودداری کنید و کاشت نهال جایگزین کاشت دانه کنید تا از جنسیت درخت قبل از کاشت آن در باغ مطمئن شوید. مکانی که برای کاشت درختانتان انتخاب می کنید باید مکانی مناسب از جهت آفتاب گیر بودن، زهکشی مناسب و عمق خاک برای رشد درخت پسته باشد. پرورش درخت پسته در گلدان توصیه نمی شود چرا که این گیاه برای توسعه ی شبکه ی ریشه های عمیق خود به فضای زیادی احتیاج دارد. به دلیل اینکه درختان پسته ماده توسط درختان نر بارور می شوند و گرده افشانی درخت پسته توسط باد صورت می گیرد باید درختان نر را به صورتی بکارید که جهت باد گرده ها از از روی آن ها به درخت ماده منتقل کند. محدوده ی درختان را بررسی کنید تا عاملی در برابر باد قرار نگرفته باشد و باد بتواند در بین شاخه ها نفوذ کند. خرید و فروش پسته به کمک پسته چی

پس از انتخاب محل مناسب برای کاشت درخت، یک حفره به عمق توپ ریشه و دو برابر عرض حفر کنید. بعد از کاشت درخت حفره را با خاک پر کنید و بعد با بیل به خوبی خاک را فشرده کنید برای جلوگیری از رشد علف های هرز و تنظیم رطوبت و دمای خاک یک لایه مالچ بر روی خاک اضافه کنید. فضای کافی بین درختان در نظر بگیرید و آن ها را در ردیف ها و ستون های منظم بکارید.

مراقبت

مراقبت از درختان پسته آسان است. سخت ترین مسئله در رابطه با کاشت درخت پسته داشتن صبر و حوصله است. درختان پسته بسیار کم نیاز به مراقبت دارند اما باید این روند مراقبتی را به صورت طولانی مدت انجام بدهید و برای این کار صبر و حوصله ی کافی به خرج بدهید اما زمانی که درخت شما به بار بشیند و شما محصول آن را ببینید پاداش تمام صبر و حوصله اتان را می گیرید. شما می توانید با مراجعه به پسته چی انواع پسته ( پسته اکبری ، پسته فندوقی ، پسته اوحدی و ...) را بهتر بشناسید.

میزان نور خورشید و دمای لازم برای پسته

درختان پسته به آفتاب کامل نیاز دارند بنابر این درخت پسته ی در حال رشد شما برای رشد مطلوب به حداقل 6 ساعت نور خورشید نیاز دارد. درختان پسته در آمریکا در ایالت های آریزونا، نیومکزیکو و کالیفرنیا رشد خوبی دارند. پسته برای رشد آب و هوایی با تابستان های گرم و خشک و زمستان های خنک را ترجیح می دهد.

تحمل سرما به درخت شما بستگی دارد بعضی از پایه ها می توانند درجه حرارت زیر 0 درجه فارنهایت را نیز تحمل کنند در حالی که سایر درخت ها فقط می توانند درمای 27 درجه فارنهایت را فقط برای مدت کوتاهی تحمل کنند. پسته به طور طبیعی در شرایط کویری رشد می کند بنابر این بسیار تحمل گرما دارند در حقیقت گرمای خشک برای توسعه و تولید خوب مغز ضروری است. در طول خواب درخت پسته دمای بالاتر از 65 درجه فارنهایت باعث کاهش بازدهی درخت پسته می شود.

آب و رطوبت

زمان ایده آل برای آبیاری درختان پسته در اوایل صبح برای جلوگیری از ایجاد شرایط مناسب برای رشد و توسعه عوامل بیماری زا است. دوره های طولانی با رطوبت بالا می تواند برای درخت پسته بیماری زا باشد. همانطور که اشاره کردیم درختان پسته درختانی بیابانی هستند و می توانند با مقدار کم آب رشد کنند اما آبیاری منظم و به اندازه باعث بهبود میوه دهی درخت و افزایش کیفیت مغز پسته می شود. پسته بعد از چند هفته دوره ی خشکی به آبیاری عمیق نیاز دارد.

آبیاری قطره ای روش ایده آلی برای مرطوب نگه داشتن خاک است همچنین با استفاده از روش آبیاری قطره ای خاک زمان کافی برای جذب آب دارد و حجم آب نیز خیلی زیاد نیست بنابر این با استفاده از این روش روان آب اضافی نخواهید داشت. بسته به نوع خاک شما آبپاش ها و شیلنگ ها ممکن است باعث روان آب های اضافی شوند. در فصول بارندگی نیازی به آبیاری درخت پسته نیست.

خاک

پسته می تواند در خاک های مختلف رشد کند به شرط آن که زهکشی خوبی داشته باشد. خاک رس سنگین به هیچ عنوان توصیه نمی شود. درختان پسته می توانند در خاک با کیفیت پایین به خوبی رشد کنند و همچنین در برابر نمک بسیار مقاوم اند. درختان پسته بیشتر تمایل به رشد در خاک های کمی قلیایی دارای PH بین 7 تا 8 را ترجیح می دهند اما در محدوده ی PH 6 تا 8 نیز رشد خوبی دارند.

کود دادن

هر سال یک بار در بهار کود مناسب درخت پسته خود را با مشاوره کارشناسان این زمینه به خاک اضافه کنید.

خرید پسته و فروش پسته در سایت پسته چی مرجع خرید اینترنتی پسته

هرس کردن

در اواخر زمستان و اوایل بهار که هنوز درخت در خواب است باید درختان پسته را برای حفظ اندازه مناسب و باز نگه داشتن سایبان هرس کنید. به صورتی که سه شاخه ی اصلی درخت را بر اساس اندازه ی آن ها انتخاب کنید و سپس شاخه های کوچکتر را آن هایی که همپوشانی دارند را هرس کنید. شاخه های قدیمی تر را کمتر هرس کنید و شاخه های جوان پایین تنه درخت را کامل هرس کنید.

در طول پاییز و زمستان ، تمام برگها و میوه ها باید به طور طبیعی ریزش کنند. اگر برگها و میوه های پیر روی درخت باقی بمانند ، باید از آنها جدا شود تا از حمل مواد گیاهی بیمار به فصل بعد جلوگیری شود. برای مطالعه بیشتر در این رابطه و همچنین خرید اینترنتی پسته به پسته چی مراجعه کنید.

 

نکاتی در رابطه با کاشت داشت و برداشت پسته