سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت خرید پسته

?

  

?

نکاتی در رابطه با خرید و فروش پسته

چرا پسته با پوسته ی آن به فروش می رسد؟

در سال های اخیر پسته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طبق گفته International Nut & Dried Fruit ، یک سازمان صنعت آجیل ، آمریکایی ها در سال 2013 ، نزدیک به 100 تن پسته مصرف کرده اند که تقریباً 11.4 اونس (323 گرم) برای هر نفر است. این رقم بیش از 60 درصد افزایش نسبت به چهار سال قبل را نشان می دهد. برای اطلاع بیشتر در رابطه با خرید پسته ، قیمت پسته ، قیمت روز پسته و خرید اینترنتی پسته از پسته چی کمک بگیرید.

دلیل این میزان مصرف پسته چیست؟ دلیل اول و بدیهی آن، این است که طعم پسته خوشایند است. اما شهرت و محبوبیت زیاد پسته به عنوان یک میان وعده به این دلیل است که پسته نه تنها مانند سایر میان وعده های مشهور از جمله نوشابه و چیپس و آبنبات ها ضرر ندارد بلکه فواید زیادی دارد. به عنوان مثال پسته غنی از چربی اشباع نشده مفید برای قلب، فیبر برای کمک به هضم بهتر، آنتی اکسیدان ها که عملکردهای زیاد و متفاوتی در بدن دارند و بسیاری مواد مغذی دیگر است. تحقیقات نشان می دهد که پسته می تواند به کاهش فشار خون بالا و رشد میکروب های مفید روده کمک کند. از پسته حتی برای کمک کننده ای به کاهش وزن نیز استفاده می شود که 2 دلیل عمده دارد اول اینکه کالری کمی دارد و مصرف کاری مشخصی از آن سیر کننده تر از سایر آجیل هاست چرا که فرد می تواند تعداد بیشتری پسته مصرف کند. دلیل دوم آن است که پوست کردن پسته از شما وقت می گیرد و سرعت مصرف میان وعده کاهش پیدا می کند. در یک مطالعه ی کوچک در سال 2011، داوطلبان را به دو گروه تقسیم کرده و به گروه اول پسته ی تف داده شده ی پوست شده و به گروه دوم پسته ی تف داده شده با پوست دادند. بعد از بررسی نتایج مشخص شد افراد گروه دوم نسبت به داوطلبان گروه اول 41 درصد کالری کمتری دریافت کردند. برای مطالعه ی بیشتر در رابطه با انواع پسته، پسته اکبری ، پسته فندوقی ، پسته اوحدی و ... به پسته چی سر بزنید.

سوالی که اینجا مطرح می شود آن است که در میان آجیل ها چرا پسته است که همیشه با پوست به مصرف کنندگان فروخته می شود؟

برای تفت دادن و نمک زدن آجیل هایی مانند گردو یا بادام هندی ، تولیدکنندگان ابتدا پوسته ی خارجی محافظ را از آن جدا می کنند اما دلیل این که برای پسته این چنین نیست چیست؟

لوئیز فرگوسن ، متخصص پسته دانشگاه کالیفرنیا ، نویسنده "کتابچه راهنمای تولید پسته" ، می گوید: بین 70 تا 90 درصد پسته ها در طی مراحل رشد پوسته ی آن ها به صورت طبیعی شکافته می شود. پس از آنکه آن پسته ها توسط ماشین های برداشت از درختان برداشت شدند ، می توان آنها را نمک زده و تفت داد در حالی که هنوز در داخل پوسته ها هستند زیرا این ترک طبیعی اجازه می دهد گرما و نمک به مغز دسترسی پیدا کند ، مرحله ی جدا سازی پوست از فرآیند تولید حذف و هزینه ی آن برای تولید کنندها پس انداز می شود.

فرگوسن می گوید: "پسته هایی که به صورت طبیعی خندان هستند دانه های بزرگتری دارند."

خرید اینترنتی پسته به کمک پسته چی خریدی مطمئن و به صرفه، برای اطلاع از قیمت پسته کلیک کنید.

فقط پسته هایی که به طور طبیعی پوسته آن ها باز نشده با دستگاه پوست گرفته می شوند. اگرچه برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که پسته هایی که خندان نیستند نسبت به پسته های خندان کمنتر رسیده اند اما فرگوسن می گوید که تفاوت قابل مقایسه ای بین طعم پسته ی در بسته و پسته ی خندان نیست.

بیشتر پسته های پوست شده برای پخت و پز استفاده می شوند و برای تولید محصولاتی مانند بستنی پسته مورد استفاده قرار می گیرند. فرگوسن می گوید که استفاده از پسته به عنوان یک ماده سازنده در صنعت رو به رشد است.

با این فرض که شما شخصی نیستید که از پوست کندن پسته لذت ببرید. بیایید به خرید پسته به صورت یک معامله نگاه کنیم. خرید پسته پوست شده بیشتر به نفع شماست یا پسته با پوست؟ یک پسته ، پوسته و کل آن تقریباً 0.02 اونس (0.57 گرم) وزن دارد و مغز هسته یا گوشت مغذی آن (یعنی بخشی از پسته ای که می خورید) حدود 53 درصد از آن وزن را تشکیل می دهد. ممکن است تصور برای شما پیش بیاید که پسته بدون پوست برای شما ارزان تر می شود و ازین نظر به صرفه تر است اما اگر به قیمت خرده فروشان دقت کنید پسته های بدون پوسته قیمت بیشتری دارند به طوری که قیمت هر اونس پسته ی بدون پوسته دوبرابر پسته با پوسته است. در این خرید شما هزینه ی نالازم پوست کردن پسته را می پردازید و زمان پوست کردن پسته برای شما پس انداز می شود.

اگر برای پوست کردن پسته مشکل دارید می توانید با یک روش مبتکرانه پوست پسته ی قبلی را به صورت اهرم فشار برای باز کردن پسته ی بعدی استفاده کنید.

سوالات متداول در رابطه با پسته

  • چه مدت زمان طول می کشد تا درخت پسته به بار بشیند؟

درختان پسته از حدودا 8 سال بعد از کاشتشان شروع به تولید میوه می کنند و زمانی که درخت به 15 سالگی برسد بیشترین میزان میوه دهی درخت تحقق می یابد. در نظر داشته باشید که یک درخت پسته می تواند تا 300 سال عمر کند. خرید پسته و اطلاع از قیمت روز پسته در سایت پسته چی

  • آیا خوردن پسته برای کاهش وزن مفید است؟

بله، پسته به دو دلیل به کاهش وزن سالم کمک می کند. مانند سایر آجیل ها به فرد احساس سیری کامل می دهد. همچنین فرد باید مقدار کار اضافی انجام دهد و قبل از خوردن پسته آن را پوست بگیرد این کار باعث کاهش سعت مصرف میان وعده می شود و کالری مصرفی فرد کاهش می یابد.

  • آیا خوردن پسته برای سلامتی مفید است؟

پسته از نظر مواد مغذی گوناگون بسیار غنی است به طوری که چربی اشباع نشده بالا، فیبر و آنتی اکسیدان های متفاوتی دارد. پسته همچنین به کاهش فشار خون بالا، کاهش قند خون، سلامت روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

  • آیا میزان کالری موجود در پسته بالا است؟

در مقایسه با سایر دانه های آجیل پسته کالری کمتری دارد در مقابل میزان پروتئین زیادی دارد که به فرد کمک می کند مدت زمان طولانی تری احساس سیری کند. یک اونس پسته که حدودا برابر 28 گرم است حاوی 159 کالری است.

  • چرا قیمت پسته به نسبت سایر دانه های آجیل بالاتر است؟

برای خرید و فروش پسته به سایت پسته چی سر بزنید همچنین شما در این سایت می توانید از قیمت روز پسته با خبر بشید و مطالب مفید و متفاوتی را در رابطه با پسته بخوانید.

درخت پسته مدت زمان طولانی وقت می گیرد تا به بار بشیند و تولید کننده بتواند از محصول آن استفاده کند گاهی اوقات تا 15 سال این فرآیند به طول می انجامد و این طولانی شدن زمان برداشت ورود کشاورزان به تولید این محصول دشوار می کند چرا که سرمایه ی اولیه ی زیادی نیاز دارد و هیچ تضمینی برای بازده مطلوب آن نیست. یک درخت بالغ پسته نمی تواند بیشتر از سالی 50 پوند ( حدودا 23 کیلوگرم) علاوه بر این هر درخت طی سال فقط یکبار پسته تولید می کند با این اوصاف در واقع شما به میزان زیادی زمین و درخت نیاز دارید تا بتوانید در طی سال فروش مداوم داشته باشید. در نهایت پسته یک محصول پر مشغله و دیر بازده است و کشاورزان برای اینکه مطمئن بشوند که می توانند بیشترین درآمد را از محصول چالش برانگیز خود به دست بیاورند با دقت پسته ها را دستچین و مرتب می کنند.

 

 

نکاتی در رابطه با خرید و فروش پسته

 

 

?