سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت پسته

?

  

?

میان وعده ای که سایز دور کمر شما را کم می کند

زمان مصرف آجیل است. تحقیقات نشان دادند که مصرف پسته می تواند توده ی چربی های کمر را کم کند. در مطالعه ای 60 بزرگسال میانسال که در معرض دیابت و بیماری های قلبی بودند را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول که گروه خوش شانسی بودند به رژیم غذایی آن ها پسته اضافه شد به صورتی که 20% از حجم کالری مصرفی آن ها را از پسته تامین می شد. این حد از مصرف کردن پسته باعث شد پروتئین و میزان چربی مفید و بی خطر افزایش یابد و کربوهیدات به نسبت کم شود. (رژیم های غذایی آنها حاوی 51? کربوهیدرات ، 20? پروتئین و 29? چربی بود.) برای گروه دیگر (گروه کنترل) از پسته در رژیم غذایی این گروه استفاده نشد. (از 60? کربوهیدرات ، 15? پروتئین ، 25? چربی در رژیم آن ها استفاده شد.) برای اطلاع از قیمت پسته و خرید پسته کلیک کنید.

نتایج تحقیق بعد از 6 ماه نشان داد که دور کمر افراد گروه پسته کمتر از گروه کنترل است. سطح کلسترول خون آن ها به اندازه 15 امتیاز کاهش یافت و همچنین میزان قند خون افراد گروه پسته کم تر از افراد گروه کنترل بود. سما گولاتی، محقق ارشد، دکتر بنیان گذار، رئیس بنیاد ملی بیماری های دیابت، چاقی و کلسترول در هند چگونگی تاثیر پسته بر کاهش وزن را توضیح می دهد. پسته دارای اسید چرب اشباع نشده  MUFA است. این اسید چرب  به کنترل کلسترول کمک می کنند. این اسیدهای چرب همچنین باعث ترشح هورمون هایی می شوند که به تنظیم متابولیسم گلوکز و افزایش ترشح انسولین کمک می کنند. هر دو به کاهش قند خون کمک می کنند. اگر با مطالعه ی این خطوط باعث فکر کنید میزان اسیدهای چرب پسته ممکن است باعث افزایش وزن شما شود باید بگویم که سخت در اشتباهید چرا که مطالعات متعدد از جمله یکی که در مجله ی تغذیه بالینی آمریکا منتشر شد نشان می دهند که پسته می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند زیرا افرادی که به مصرف پسته عادت دارند این مغز را جایگزین میان وعده های غیر ضروری، فراوری شده و ناسالم دیگر کرده اند این امر باعث کاهش وزن می شود. دکتر گلاتی می گوید: MUFA ها ترجیحاً چربی های شکم را هدف قرار می دهند.

خرید پسته

اخیراً ، محققان دانشگاه هاروارد در مجله پزشکی نیوانگلند گزارش دادند که خوردن آجیل روزانه خطر مرگ را 20? کاهش می دهد. کاهش وزن در طول تابستان هدف بسیاری از انگلیسی هاست اما رسیدن به هدف بسیار دشوار است. تغییرات کوچک در رژیم غذایی در طولانی مدت می تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند. برای شروع شما می توانید این مغز را به صبحانه خودتان اضافه کنید تا بدن شما چربی سوزی شکم را از اول صبح آغاز کند. چربی سوزی شاید به نظر دشوار و نشدنی بیاید اما با یک رژیم متعادل و سالم دستیابی به آن بسیار ساده است. برای شناخت بیشتر انواع پسته ( پسته فندوقی ، پسته اکبری ، پسته اوحدی و ...) به پسته چی سر بزنید.

بریتانیایی ها برای رسیدن به وزن دلخواه خود بر داشتن وعده صبحانه سالم و مغذی تاکید می کنند. حال سوال پیش می آید که چه موادی برای مصرف در صبحانه مناسب است. وعده ی صبحانه باید غنی از پروتئین باشد و هضم آن خیلی زود صورت نگیرد و مدتی به طول بیانجامد مثلا استفاده از کربوهیدرات های ساده مانند قندها اصلا گزینه مناسبی نیست. بهتر است از مواد پروتئین دار استفاده کنید مثلا تخم مرغ، در نظر داشته باشید که 2 اونس پسته به اندازه تخم مرغ پروتئین دارد و می تواند گزینه خوبی برای آغاز روز سالم شما باشد. شما با مصرف بیشتر پسته در مقایسه با بادام کالری کمتری دریافت می کنید یعنی میزان زادی می توانید مصرف کنید اما کالری آن خیلی نمی شود. به عنوان مثال هر یک دانه پسته چیزی کمتر از 3 کالری، کالری دارد در حالی که هر بادام تقریبا 14 کالری دارد. می توانید بدون دلهره از میزان کالری تا زمان سیری از پسته مصرف کنید. پسته همینطور حاوی مقادیر چشم گیری از آنها همچنین سرشار از فیبر ، لوتئین ، مواد معدنی و ویتامین های گروه B است. برای آغاز روزی سالم مناسب هستند و کمک می کنند مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. داده های جدید شیوه های قدیمی تفکر درباره چربی در رژیم های غذایی ما را به چالش می کشد. پیش از این ، با فرض اینکه مصرف زیاد باعث افزایش وزن و نتایج منفی قلبی می شود ، متخصصان توصیه می کردند از همه چربی ها اجتناب کنید.

الیزابت شاو متخصص تغذیه در برنامه ای می گوید پسته منبع چربی در رژیم غذایی است چرا که چربی موجود در پسته همان چربی موجود در غذاهای فراوری شده نیست. پسته حاوی چربی اشباع نشده است که بر خلاف چربی اشباع شده در مواد غذایی فراوری شده برای سلامت قلب نه تنها مفید است بلکه ضرروی است و باید میزانی ازین چربی اشتباع نشده در رژیم غذایی افراد باشد. در حالی که تمام مغزهای آجیل خواص خودشان را برای سلامتی دارند اما پسته از جمله مواردی است که من بیشتر به مراجعین خود توصیه می کنم به خصوص برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند.

نتایج مطالعات جدید که در ژوئیه سال 2020 در Nutrients منتشر شد نشان می دهد که برای رسیدن به وزن سالم و سایر اهداف سلامتی لازم نیست از تمام چربی ها چشم پوشی کنید چربی های سالمی که برای قلب مفید هستند را در رژیم غذایی خود نگه دارید به عنوان مثال چربی هایی که در آجیل ها روغن زیتون و آووکادو یافت می شوند. در واقع اجتناب از تمام چربی ها باعث بروز مشکلات خواهد شد. شما می توانید از سایت پسته چی برای خرید اینترنتی پسته استفاده کنید.

خرید اینترنتی پسته

محققان در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، برای کشف اینکه پسته چگونه می تواند به عنوان بخشی مفید از یک برنامه کاهش وزن باشد مطالعه ی کوچکی ترتیب دادند. آن ها 100 بزرگسال داوطلب را مورد مطالعه قرار دادند. برخی از افراد سالم برخی دارای اضافه وزن و برخی چاق بودند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با پسته و خرید و فروش پسته از پسته چی کمک بگیرید.

محققان به همه ی شرکت کنندگان یک برنامه غذایی و فعالیت بدنی مشابه دادند. در طی یک بازه زمانی 4 ماهه نیمی از افراد در مطالعه 1.5 اونس پسته (کمی بیشتر از یک مشت) به رژیم روزانه خود اضافه کردند و نیم دیگر بدون پسته به روند قبلی ادامه دادند. در پایان دوره ی 4 ماهه هر دو گروه حدود 5% از وزن بدن خودشان را از دست دادند و شاخص توده بدن خود را کاهش دادند با این تفاوت که افرادی که پسته مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که پسته مصرف نمی کردند فشار خون سیستولیک و دیاستولیک ، افزایش فیبر دریافتی و مصرف شیرینی کمتر داشتند.

از بادام و پسته و گردو که معروف ترین آجیل های شناخته شده هستند تا باقی مغزهای آجیل همگی در یک رژیم غذایی سالم نتایج بسیار چشمگیری در پی دارند که کاهش وزن و نگه داشتن وزن در محدوده سالم یکی ازین نتایج است.

مرتا مک کیتریک، متخصص تغذیه در نیویورک در مصاحبه ای می گوید :" در حالی که تمام مغزها فواید زیادی برای سلامتی دارند، پسته از مغزهاییست که من به بیشتر افراد مراجعه کننده پیشنهاد میکنم."

خرید پسته

مک کیتریک در ادامه می گوید :"در هر اونس پسته 49 مغز است در حالی که هر اونس بادام فقط 24 و هر اونس بادام هندی 18 عدد بادام دارد." برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ی استفاده از پسته برای کاهش وزن به پست های قبلی پسته چی سر بزنید.

به نظر می رسد افزودن آجیل و پسته به رژیم غذایی سالم به کاهش وزن از طریق سیرکنندگی کمک می کنند. به این معنی که فرد با پسته سیر می شود و علاوه بر دریافت مواد مغذی بیشمار پسته تمایل خود برای دریافت کالری بیشتر را از دست می دهد. به دلیل حجم نسبی زیاد پروتئین در پسته هضم آن به طول می انجامد و مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود. برای طولانی تر شدن زمان وعده ی غذایی خود پسته پوست نشده مصرف کنید. پوست کردن پسته باعث می شود با سرعت کمتری وعده غذایی خود را مصرف کنید و با میزان کالری دریافی کمتری احساس سیری کنید. احساس سیری کمک می کند تا کالری کمتری مصرف کنید و طی روز به خوردن میان وعده های ناسالمی مانند چیپس ها نوشابه و شکلات روی نیاورید.

در یک مطالعه کوچک، افرادی که به جای پسته پوست شده، پسته با پوست مصرف کردند چیزی در حدود 41% کالری کمتری مصرف کردند و زودتر احساس سیری به آن ها دست داد. این می تواند به دلیل طول کشید زمان مصرف میان وعده و یا حجم پوست پسته ی انباشته شده روی میز باشد. و در پایان باید اشاره کنم افراط و تفریط در همه زمینه ها تباه کننده ی تلاش شما هستند پس در نظر داشته باشید که به همان میزان که نخوردن پسته ضربه زننده است زیاده روی در مصرف پسته نیز تبعات ناخوشایندی به دنبال دارد. میزان مصرف پسته 1 تا 3 اونس به صورت روزانه است. بهتر است این حد را نگه دارید.

پسته چی به شما کمک می کند تا در هر کجای ایرانمان که هستید به پسته با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از قیمت پسته و خرید اینترنتی پسته به پسته چی سر بزنید.

 

میان وعده ای که سایز دور کمر شما را کم می کند

 

?