سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پسته اکبری

?

 

?

مهمترین مزایای پسته

 

همیشه زمانی که از پسته صحبت می کنیم طعم منحصر به فرد آن مورد توجه قرار می گیرد و خواص بی شمار آن در سایه ی طعم بی نظیرش نادیده گرفته می شوند. در این مقاله در نظر دارم 9 مزیت اصلی پسته را مطرح و مختصرا به آن ها بپردازم. امیدوارم مطالب براتون مفید باشه خوشحال می شم برای خرید پسته و اطلاع از قیمت پسته به سایت ما - پسته چی - سر بزنید.

به صورت خلاصه از جمله فواید پسته برای زندگی سالم­ تر می­توان به قلب سالم، افزایش خون، سلامت پوست، مدیریت وزن، جلوگیری از تخریب ماکولا (ماکولا همان بخشی از شبکیه است که مسئول دید واضح هنگام دید مستقیم است) و فشار خون بالا و همچنین بهبود هضم غذا اشاره کرد.

پسته چیست؟

پسته یکی از پر قدمت­ ترین مغزهاست. در سراسر دنیا از این مغز در آشپزی یا به صورت میان وعده استفاده می­شود. شما می­توانید از پسته به طرق مختلف در بشقاب غذای خود استفاده کنید (در سالاد، بستنی، کیک یا همراه با برنج و یا فرآورده­ های گوشتی). مغزهای پسته فصلی نیستند و در تمام ایام سال در دسترس هستند. تولید یک درخت پسته حدود 10 تا 12 سال طول می­کشد. پسته پوسته­ های سخت و دانه­ ای بزرگ دارد.

ارزش غذایی پسته

پسته از معدود مغزهایی است که دارای تعادل کاملی از مواد مغذی از جمله کربوهیدارت­ ها، پروتئین، اسیدهای آمینه، چربی­ ها و فیبرهای غذایی است. بر طبق بانک اطلاعات ملی مواد مغذی پسته همچنین سرشار است از مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، مس و سدیم هستند. پسته همچنین دارای ویتامین­ های اساسی مانند ویتامین ­های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین k است. پسته همینطور کولین و بتائین مورد نیاز بدن فرد را تامین می­کند. نکته­ ی حائز اهمیت این است که پسته در مقایسه با بسیاری از سایر مغزها و البته میوه ­های خشک شده با مقادیر مشابه علاوه بر اینکه چربی کمتری دارد کالری کمتری نیز در اختیار قرار می­دهد.

فواید پسته برای سلامتی

بزرگترین مزایای پسته برای سلامتی موارد زیر هستند:

سایت پسته چی مرجع خرید و فروش پسته

  • خواص آنتی اکسیدانی

بارها از این خاصیت پسته سخن به میان آوردیم. بر طبق مطالعه ه­ایی که شرح آن در Journal of Food Chemistry منتشر شده است حتی در پوسته­ های پسته نیز مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان­ ها رادیکال­ های آزاد تشکیل شده بر اثر متابولیسم سلولی در بدن را خنثی می­کنند. رادیکال های آزادی که از متابولیسم سلولی حاصل می­ شوند خطر بیماری­ هایی مانند سرطان و بیماری­ های قلبی عروقی را افزایش می­ دهند.

  • سلامت قلب را تضمین می­کند و سطح عملکرد قلب را بهبود می­بخشد

مصرف منظم پسته به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم و متعادل می­تواند سطح کلسترول LDL بدن را کاهش دهد. آنتی اکسیدان­ ها، فیتواسترول­ ها و اسیدهای چرب اشباع نشده برای تقویت عملکرد و سلامت قلب بسیار مناسب­ اند. همچنین پسته منبعی غنی از اسید آمینه­ ای به نام ال آرژنین است که از سخت شدن رگ­ ها و تشکیل لخته­ های خون جلوگیری می­کند.

  • کمک به تثبیت و یا حتی کاهش وزن

پسته انتخاب بهینه ­ای برای افرادی است که رژیم لاغری دارند. پسته با کالری کم، نسبت پروتئین بالا، نسبت چربی اشباع شده­ ی کم و نسبت چربی اشباع نشده­ ی بالا، گزینه­ ی خوبی به عنوان یک میان وعده­ ی مغذی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند است. محققان در مرکز تغذیه انسانی کالیفرنیا خواص مدیریت وزن پسته را تائید کردند. خرید پسته و فروش پسته با کیفیت بالا و قیمت مناسب

  • از بیماری ماکولا یا AMD پیشگیری می کند.

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زاگزانتین است. بر طبق اظهارات انجمن بینایی سنجی آمریکا این آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به بیماری ماکولای وابسته به سن در افراد مسن را کاهش می دهد.

 

  • به هضم غذا کمک می کند

از مزایای اصلی پسته این است که منبع خوبی از فیبر غذایی است. وجود فیبر در وعده ی غذایی به هضم راحت آن کمک می کند. یک وعده ی 30 گرمی از پسته حاوی حدود 3 گرم فیبر غذایی است که برای عملکرد مطلوب دستگاه گوارش بیش از اندازه ی کافی است. برای خرید اینترنتی پسته کلیک کنید

  • جذب آهن

پسته حاوی مقادیر قابل توجهی از مس است. وجود مس در وعده ی غذایی به جذب بیشتر آهن منجر می شود. این فرایند برای بیماری هایی همچون کم خونی بسیار موثر است چرا که تعداد هموگلوبین ها و جریان خون افزایش می یابد.

  • مراقبت از پوست

پسته خشکی پوست را کاهش می دهد. اسیدهای چرب سالم به ایفای این نقش کمک می کنند. پسته حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب است. چربی همچنین به عنوان یک ماده حامل خوب یا روغن پایه عمل می کند زیرا به عنوان ماده ای در درمان های سنتی مانند رایحه درمانی و ماساژ درمانی سنتی استفاده می شود.

  • خواص تقویت جنسی

بر طبق مجله بین المللی تحقیقات ناتوانی جنسی، پسته می تواند بر نشاط جنسی در آقایان تائیرگذار باشد. مطالعات نشان داده اند که آن دسته از آقایان که روزانه حدود 100 گرم از پسته به مدت سه هفته مصرف کرده بوند عملکرد نعوظ آن ها 50 درصد بهبود پیدا کرده بود. این نظریه با اسکن اولتراسوند جریان خون در آلت تناسلی آقایان تائید شده. برای اطلاع از قیمت روز پسته کلیک کنید

  • دیابت را کنترل کنترل می کند

افراد دیابتی می توانند با طیب خاطر از پسته استفاده کنند. آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش روند گلیکاسیون کمک می کنند. گلیکاسیون یعنی قندها پیوندهای نامناسبی با پروتئین ها ایجاد می کنند و آن ها را غیرقابل استفاده می کنند. بر اساس مطالعاتی که در The Review of Diabetic Studies در سال 2014 منتشر شد این مواد همچنین میزان قند و فشار خون را نیز کنترل می کنند.

  • ضد التهاب

وجود ویتامین A ، E و سایر ویتامین ها دارای خواص ضد التهابی هستند ، به این معنی که قرار دادن پسته در رژیم غذایی سالم به کاهش التهاب تقریبا در هر قسمت از بدن کمک می کند

  • محافظت از نور

مقدار زیاد ویتامین B6 موجود در پسته به ساخت اسیدهای آمینه ضروری در انتقال تکانه های عصبی کمک می کند. بنابراین ، آن نیز نقش مهمی در حفظ سیستم عصبی سالم دارد.

  • مصونیت را تقویت می کند

پسته به دلیل منبع غنی ویتامین B6 موجود در آن ها ، در تقویت ایمنی کمک می کند. آن ها به ساخت یک سیستم ایمنی قوی کمک می کنند و به محافظت از بدن در برابر عفونت های مختلف کمک می کنند.

با کمک سایت پسته چی خرید اینترنتی پسته با آرامش و به سادگی

مهمترین مزایای پسته

?