سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پسته فندوقی

?

  

?

مصرف چند پسته در روز معقول است؟

می توانید روزانه 1.5 تا 3 اونس پسته بخورید که حدودا برابر 1 تا 2 مشت است. در حالی که مصرف به اندازه ی پسته به دلیل داشتن مقادیر زیادی از پروتئین و فیبر به کاهش وزن کمک می کند مصرف بیش از اندازه ی پسته به دلیل فراهم کردن مقادیر زیادی کالری منجر به چاقی می شود. 3 اونس پسته تقریبا 400 کالری دارد. برای اطلاع از قیمت روز پسته و خرید اینترنتی پسته از پسته چی کمک بگیرید.

چرا پسته یک انتخاب سالم و مناسب است؟

جفرز می گوید مصرف آجیل به عنوان بخشی از میان وعده روزانه باعث کاهش خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی و بیماری های تنفسی می شود. پسته و سایر مغزها اصلی ترین پایه رژیم مدیترانه ای هستند. مطالعات نشان دادند این رژیم امید به زندگی را افزایش و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. به صورت ویژه مصرف پسته برای گیاهخواران توصیه می شود چرا که منبع خوبی برای آمینو اسیدهای ضروری است. برای اینکه از مزیت های پسته استفاده کنید لازم نیست مقدار زیادی از آن را مصرف کنید اما این هشدار را جدی بگیرید که عطر و طعم منحصر به فرد آن ممکن است باعث شود مقدار مصرف شما افزایش بیابد. در اونس پسته حدود برابر 49 عدد پسته است که همانطور که قبل تر اشاره کردید خوردن 1.5 تا 3 اونس پسته به صورت روزانه برای بهرمند شدن از مزایای آن کافیست. خرید اینترنتی پسته به صرفه و آسان در سایت پسته چی

بهترین راه برای دقت در مصرف استاده از پسته و اسیر طعم و عطر آن نشدن آن است که به جای خرید مغز پسته، پسته با پوست تهیه کنید. جفرز می گوید مصرف پسته با پوست به این دلیل که زمان بیشتری از شما می گیرد تا پسته را پوست کنید خوردن میان وعده را برای شما طولانی تر می کند. پوسته ها همچنین یادآور خوبی برای میزان مصرف پسته هستند. این عوامل به شما کمک می کنند تا از نظر میزان مصرف در مسیر درست قرار بگیرید.

برای مصرف غذا نیز لازم نیست پسته را حتما بپزید جفرز پیشنهاد می کند برای مصرف پسته در غذا از آن به عنوان تزئین استفاده کنید. پسته انتخاب مناسبی برای پر کردن وعده های غذایی با مواد مغذی است. استفاده از آن را در سالاد، سوپ و هوموس امتحان کنید. می توانید با استافاده از پسته نان و پستو نیز تهییه کنید که در پست های بعدی برای شما دستورالعمل های مختلفی قرار خواهم داد خوشحال میشم با ما همراه باشید.

خرید پسته و فروش پسته از سایت پسته چی کلیک کنید:)

نگاه دقیق به مزایای پسته برای سلامتی

در ادامه به چند دلیل علمی برای مصرف پسته می پردازیم.

پسته ها دارای مواد مغذی مانند ویتامین B6 هستند. ویتامین B6 با کمک به انتقال اکسیژن از طریق جریان خون به سلول ها جریان خون را تقویت می کند. ویتامین B6 همچنین باعث سلامت سیستم عصبی و ایمنی می شود.

پسته ها ترکیباتی به عنوان آنتی اکسیدان دارند. از این آنتی اکسیدان ها می توان به ویتامین E، پلی فنول ها و کاروتنوئید های لوتئین و زئاگزانتین اشاره کرد. دو مورد از آنتی اکسیدان های موجود در پسته با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا ارتباط دارد.

پسته باعث افزایش سطح کلسترول خون نمی شود. البته این دست است که پسته از دانه های چرب محسوب می شود اما به دلیل داشتن چربی های سالم باعث بیماری های قلبی عروقی نمی شود و حتی به عنوان پیش گیری ازین بیماری ها کاربرد دارد. هر وعده از پسته در حدود 13 گرم چربی دارد که حجم بیشتری از این چربی را (در حدود 11.5 گرم) چربی های اشباع نشده تشکیل می دهند. چربی های اشباع نشده بر خلاف چربی های اشباع شده برای قلب مفید هستند. بر طبق مطالعات حضور پسته در یک رژیم غذایی سالم به کاهش سطح کلسترول اکسید شده (LDL) کمک می کند. این موضوع به کمک بررسی سطح بالای چربی اشباع نشده مغز اثبات شده.

با شنیدن "میان وعده ای با سطح آنتی اکسیدن بالا" احتمالا میان وعده های بسیار مشهوری مانند بلوبری و کاسه ای از پودینگ ها به ذهن شما متبادر می شوند. مایک روسل (دکترای مشاور تغذیه از پیتسفورد، نیویورک و نویسنده رژیم MetaShred) می گوید: (زمان آن فرا رسیده است که شما پسته را به عنوان یکی از میان وعده های با ارزش به آن لیست طلایی اضافه کنید.)

روسل می گوید: (من پسته را هر روز بعد از ظهر به عنوان میان وعده می خورم. صبح ها اگر ماست با بلغور جو دوسر داشته باشم به آن پسته نیز اضافه خواهم کرد.)

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا این مشاور تغذیه به پسته تا این حد علاقه دارد. در ادامه چند دلیل او را برای توصیه ی پسته به طرفداران تغذیه ی سالم بیان می کنیم. برای مطالعه ی بیشتر به مقالات منتشر شده در سایت پسته چی مراجعه کنید همچنین می توانید ازین سایت پسته ی مرغوب ایرانی را با کیفیت عالی و قیمت مناسب خرید کنید.

  1. پسته یک پروتئین کامل است.

در اواخر سال 2019 ، دانشمندان دانشگاه Illinois-Urbana کشف کردند که پسته یکی از معدود منابع وگان پروتئین کامل است (همراه با کینوا ، گندم سیاه ، جلبک ها و سویا). روسل می گوید که این بدان معنی است که آنها حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری هستند که بدن شما نمی تواند به تنهایی تولید کند. پروتئین ها از اسیدهای آمینه ضروری تشکیل شده اند که به بدن اجازه می دهد تا فرآیندهای حیاتی مانند بازسازی عضلات را پس از تمرینات و تولید مقدار مناسب هورمون های حیاتی مورد نیاز بدن برای کارآمدترین کار بدن ، انجام دهد. یک وعده 49 پسته (مقداری که به راحتی می توانید به عنوان میان وعده میل کنید) حاوی 6 گرم پروتئین است ، یعنی چیزی که می توانید در یک تخم مرغ بزرگ یا نصف فنجان لوبیای لیما پیدا کنید.

  1. پسته به کنترل قند خون کمک می کند.

حتی اگر دیابت ندارید ، بهتر است از عدم تعادل قند خون ناشی از تجمع قند زیاد یا خیلی کم در بدن خودداری کنید. روسل توضیح می دهد که در سطوح شدید، غلظت قند خون می تواند با علائم ناخوشایند (و حتی خطرناک) مانند ضعف ، سرگیجه ، سردرد ، تاری دید و نبض سریع همراه باشد. بنابراین چگونه می توانید سطح قند خون خود را به صورت یکنواخت حفظ کنید؟ خوردن غذاهای سرشار از فیبر و دوری از هرگونه ماده غذایی حاوی قند ، کربوهیدرات یا نمک ، و همچنین مصرف کردن یک مشت پسته می تواند به شما کمک کند. روسل می گوید: "تحقیقات نشان می دهد که قرار دادن پسته در یک وعده غذایی به حفظ سطح قند خون ثابت کمک می کند."

  1. پسته فشار خون را پایین نگه می دارد

در حالی که همه مغزها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کنند ، پسته ها هدیه های ویژه ای به انسان است. مطالعات نشان می دهند مصرف روزانه پسته به مدت بیشتر از یک ماه به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می کند. بر طبق مرکز کنترل و پیش گیری بیماری های قلبی عروقی آمریکا، فشار خون بالای مزمن چیزی در حدود نیمی از آمریکاییان را درگیر کرده است و یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی و سکته مغزی است.

  1. ظاهر منحصر به فرد پسته

پوسته های پسته درست است که در مقایسه با مغزهای دیگر مانند بادام و گردو به راحتی باز می شوند ولیکن همین زمانی هم که برای باز کردن پوسته می گذارید باعث طولانی تر شدن زمان مصرف وعده غذایی شما می شود. شما می توانید 49 عدد پسته بخورید و 160 کالری دریافت کنید یا 7 عدد گردو بخورید و 185 کالری دریافت کنید. این میزان هم حجم بیشتری برای پر کردن معده شما است هم میزان کالری کمتری دارد. روسل در این رابطه می گوید: (نه تنها میزان بیشتری آجیل مصرف می کنید بلکه پوسته های پسته شما را مجبور می کنند تا هنگام مصرف میان وعده ی خود سرعت خوردن خود را کم کنید. به علاوه به شما یادآوری می کنند که چه میزان مصرف کرده اید.)

در مطالعه ای که در ژورنال Appetite منتشر شد. شرکت کنندگان هنگام مصرف پسته پوست نشده 85 کالری کمتر از زمانی که به آن ها پسته بو داده شده ی از قبل پوست شده داده مصرف کردند. به علاوه محققان به این نتیجه رسیدند که انباشه شدن پوسته ها به مغز این سیگنال را می دهد که فرد میان وعده مغذی و مفصلی داشته و باید در باقی روز کالری کمتری مصرف کند.

  1. پسته پر کنند.

روسل توضیح می دهد که پسته در میان مغزها از همه کم کالری تر است و در تحقیقات ازین حیث از غذاهای میان وعده ای قدیمی تر مانند کراکر، چوب شور، میله های غلات و چیپس برای سیری و سلامتی پیشی میگیرند. روسل می گوید: (در طی یک تحقیقات فرانسوی شرکت کنندگان 250 کالری اضافی از پسته به رژیم خود اضافه کردند اما این افزایش کالری برای آن ها افزایش وزن را در پی نداشت.) اگرچه ساز و کار و علت این موضوع هنوز کاملا مشخص نیست اما متخصصان تغذیه از جمله روسل معتقدند که فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در پسته احتمالا اشتها، سیری و متابولیسم بدن را تغییر می دهند.

  1. پسته سرشار از آنتی اکسیدان است

براساس گزارشی در مجله Food & Nutrition Research ، در کنار توت، شراب قرمز، چای و شکلات تلخ ، پسته سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که از بدن محافظت می کند. روسل می گوید: (به طور خاص، پسته حاوی آنتوسیانین است. آنتوسیانین آنتی اکسیدان قدرتمندی است که می تواند از دیابت، سرطان، بیماری های قلبی عروقی و چاقی پیشگیری کند.)

برای خرید اینترنتی پسته ، خرید پسته و اطلاع از قیمت پسته و مطالعه بیشتر در این زمینه به پسته چی سر بزنید.

میزان مصرف روزانه پسته

?